سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در گفتارى فرموده است که : ] و بر آنان والیى فرمانروا شد که کار را بر پاداشت و استقامت ورزید تا دین برقرار گردید . [نهج البلاغه]
عکس های دانشکده
ترفندهای اکسپلور
  • نویسنده : حمیده:: 87/11/20:: 11:33 عصر
  • نکته 56

    اگر می خواهید یک مرحله به عقب بروید، از کلید BackSpace روی صفحه کلید استفاده کنید. به علاوه، می توانید ضمن گرفتن کلید Alt، کلیدهای فلش چپ یا راست را فشار دهید.

    نکته 57

    ناحیه History لیست صفحات وب مشاهده شده را به صورت امروز، هفته گذشته، دو هفته گذشته و غیره مرتب می کند که بستگی به تعداد روزهایی دارد که خودتان تنظیم کرده اید. با استفاده از کلید View این لیست را بر اساس تاریخ، اسم سایت، تعداد مراجعات و سایت هایی که در آن روز مشاهده کرده اید، مرتب نمائید و یا با استفاده از دکمه Search به جستجوی URLها و عناوین صفحات بپردازید. اگر جای خالی روی دیسک دارید، از طریق منوی Tools ، گزینه Internet Options و صفحه General تعداد روزها رادرجلوی Days به 90 روز تنظیم کنید.

    نکته 58

    اگر می خواهید فقط یک فریم را پرینت کنید، بهتر است بدون Preview این کار را بکنید، زیرا در این حالت نمی توانید یک فریم تنها را انتخاب کنید.

    نکته 59

    وقتی از طریق لیست History به مشاهده صفحاتی می پردازید که قبلاً بازدید کرده اید، این اختیار را دارید که هر لیست از صفحات را باز نگه دارید، یا وقتی روی سایت دیگری کلیک می کنید، لیست فعلی را ببندید. برای تنظیم این گزینه، از منوی Tools، گزینه InternetOptions راکلیک کرده و به صفحه Advanced بروید. در قسمت Browsing ، گزینه Close unusd folders in History Favorites را علامت بزنید تا وقتی از سایتی به سایت دیگر می روید، جلوی چشم تان زیاد شلوغ نشود.

    نکته 60

    ویژگی Print Preview ویژگی جدیدی در IE6 نیست، ولی با اضافه شدن دکمه هایی برای زوم کردن خیلی بهبود پیدا کرده است. اگر صفحه ای که قصد چاپ آن را دارید از چند فریم تشکیل شده می توانید از منوی کشویی دیگری تعیین کنید آیا تک تک چاپ بشوند یا کل صفحه چاپ بشود. به علاوه، می توانید سربرگ و ته برگ چاپ رانیز عوض کنید.

    نکته 61

    وقتی پرینت خود را دریافت کردید، قاعدتاً باید بهتر از گذشته به نظر برسد،زیرا IE6 کنترل بهتری روی عملیات چاپ دارد. مثلاً نباید با خطوط شکسته مواجه بشوید، یا فاصله بین کلمات و حروف نباید غیر عادی باشد.

    نکته 62

    اگر قصد چاپ صفحه ای را دارید که لینک های بسیاری دارد، گزینه Print tabel of links را علامت بزنید تا لیستی از لینک ها در یک برگه اضافی به چاپ برسد.

    نکته 63

    پس زمینه های رنگی یا تصویری در صفحات وب به طور پیش فرض در چاپ لحاظ نمی شوند (چرا که اکثر افراد آنها را نمی خواهند و در ضمن جوهر کمتری مصرف می شود).ولی اگر واقعاً می خواهید کل صفحه با ظاهری کامل به چاپ برسد از منوی Tools، گزینه Internet Options را کلیک کرده و به صفحه Advanced بروید. سپس، زیر قسمت Printing گزینه Print background colours images را پیدا کرده و علامت بزنید.

    نکته 64

    اگر هنوز هم از ویندوز 98 یا ویندوز ان تی استفاده می کنید یا اگر با IE5.5 ویژگی Web Folders را نصب نکرده اید، در IE6 هم Web Folders نخواهید داشت. اگر می خواهید در Windows Explorer به مدیریت فایل ها در سرورهای وب بپردازید، باید ابتدا IE6 را Uninstall بکنید، سپس IE5.5 را با استفاده از حالت Customize و انتخاب Web Folders (زیر

    (Web Autoring componets IE6 نصب کنید و دوباره IE6 رانصب نمائید. راه دیگر این است که اگر office 2000 دارید، office server Exlensions Support را نصب کنید تا Web Folders فعال شود.

    نکته 65

    هنگام کار با سایت های FTP همیشه می توانید به یک حالت Windows Explorer گونه سایت دست پیدا کنید، ولی متاسفانه در این حالت امکان استفاده از Drag-and – drop وجود ندارد، اما در عوض می توانید با استفاده از کلیک راست به کپی انتقال فایل ها بپردازید.

    نکته 66

    اگر ترجیح می دهید به جای ساختار درختی فولدرها در یک سایت FTP، لیستی از لینک های دایرکتوری رامشاهده کنید، از منوی Tools، گزینه Internet Options را انتخاب کرده و به صفحه Advanced بروید. سپس در قسمت Browsing، گزینه Enable Folder view for FTP sites را خاموش کنید.

    نکته 67

    وقتی با تایپ کلمات در خط Adress به جستجوی سایت ها می پردازید، ماشین جستجوگر توکار MSN لیستی از سایت های مشابه را نشان داده و سپس شروع به دریافت بهترین سایت منطبق با کلمات شما می کند. این روند، از طریق منوی Tools، گزینه Internet Options صفحه Advanced قسمت Search قابل تغییر است.

    نکته 68

    اگر درکار خود وارد هستید از طریق Windows Explorer خیلی راحت تر می توانید به مدیریت سایت های Favorites خود بپردازید (چرا که آنها فقط یک سری فولدر و میان بر هستند که در دایرکتوری ویندوزنگهداری می شوند). پس اگر می خواهید به تغییر نام یا حذف آنها بپردازید، Explorer کارها را خیلی راحت تر می کند.

    نکته 69

    اگر می خواهید سریع به سراغ یک فولدر بروید، کلید Shift را بگیرید و از منوی Favorties گزینه Organise را کلیک کنید تا یک پنجره Explorer باز شود که فولدر Favorties را نشان می دهد.

     


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 17858
    بازدید امروز : 19
    بازدید دیروز : 2
    ............. بایگانی.............
    بهمن 1387

    ........... درباره خودم ..........
    عکس های دانشکده
    حمیده

    .......... لوگوی خودم ........
    عکس های دانشکده
    ....... لینک دوستان .......
    سامانه اطلاعات رسانی پزشکی

    ............. اشتراک.............
     
    ............ طراح قالب...........