سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیک است که حکیم، پیامبر گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
عکس های دانشکده
جدید ترین
  • نویسنده : حمیده:: 87/11/20:: 11:44 عصر
  • پرترافیک ترین روز

    کریسمس سال گذشته ، پرترافیک ترین دوره اینترنت از ابتدای ظهور آن تاکنون بوده است .

    طبق آمار موسسه تبادلات اینترنتی لندن (LlNX) که وظیفه کنترل بیش از ?? درصد ترافیک اینترنت را بر عهده دارد ، استفاده از اینترنت در کریسمس ???? نسبت به سال قبل ، ?? درصد افزایش داشته است . داده هایی که در روز کریسمس از LlNX عبور کرده اند بیش از ?? گیگابیت در ثانیه بوده است .

    برترین اتصال Wi_Fi

    سازمان فضایی سوئد (SSC) که سیستم های فضایی را طراحی ، راه اندازی و پیاده سازی می کند ، در جولای سال ???? ، فناوری Wi_Fi را وارد مرحله جدیدی کرد ؛ بدین ترتیب که از طریق یک پیوند بی سیم باند پهن ، اطلاعات را در فاصله ای بالغ بر ??? کیلومتر انتقال داد .

    این پیوند ، میان یک بالن جوی در شمال سوئیس و یک ایستگاه در نزدیکی آن ایجاد شده بود . در روی این بالن ، آنتنی قرار داشت که با یک تقویت کننده قوی ، یک دوربین و یک سرور مرتبط بود . داده هایی از قبیل شرایط محیطی و وضعیت هوا توسط این بالن به ایستگاه ارسال می شد .

    این اطلاعات در طیف ?/? گیگاهرتز ، میان بالن و ایستگاه ، انتقال یافته و شدت سیگنال ها به طور ثابت حدود dBm ??- بود . پاسخ دو طرفه به درخواست Ping در فاصله ?? کیلومتری ، حدود ??? تا ??? میلی ثانیه طول می کشید .

    این بالن تا ارتفاع ?/?? کیلومتری اوج گرفت و به صورت مداوم به این سو و آن سو حرکت کرد تا سرانجام پس از طی ??? کیلومتر ، در شمال فنلاند به زمین نشست .

    مرتفع ترین کافی نت

    یک شخص برای اتصال روستای خود به اینترنت ، به اورست رفت . در ?? می سال ???? ، ?? سال پس از صعود دو کوهنورد به قله اورست ، یکی از بومیان هیمالیا تصمیم گرفت تا در یک اردوگاه مستقر در ارتفاع ????? فوتی ، بر بلندترین قله جهان یک کافی نت ایجاد کند .

    علاوه بر هوای بسیار سرد و کولاک ، هیچ جریان برق یا لوله کشی نیز در آنجا وجود ندارد و حتی یک ساختمان ثابت نیز در آنجا دیده نمی شود .

    این کافی نت در یک انبار موقتی با دیوار سنگی ایجاد شده و با یک چادر پوشیده شده است . کافه Everest lnternet اتکار Tesring Gyalzen Sherpa بود و با حمایت یاهو ، بیش از ?? هزار کوهنوردی که سالانهاز منطقه اوریست بازدید می کنند ، می توانند به آن دسترسی یابند . این کار علاوه بر آنکه موجب می شد ، افراد بتوانند با خانواده خود در تماس باشند ، به آنها امکان می داد در مواقع اضطراری کمک بطلبند یا وضعیت هوا را بررسی کنند . این کافی نت به وسیله روستائیان محلی نیز مورد استفاده قرار گرفته و آنها را به دنیای خارج متصل می کند . به علت سرمای بیش از حد و این موضوع که کافی نت روی توده های یخ قرار داشت و هر سال چند اینچ جابه جا می شد ، آن را به یک ساختمان موقت منتقل کردند .

    Gyalzen ، پیش از این یک کافی نت در ارتفاع ????? فوتی روستای Namcheدر مسیر صعود به اورست ایجاد کرده است . وی با استفاده از پیوندهای ماهواره ای به پایتخت کشور نپال ، امکان دسترسی به اینترنت را برای افراد محلی و خارجی فراهم کرده است . یک سال پس از آنکه تنها خط تلفن Namche قطع شد ، وی یک تلفن ?? خطه راه اندازی کرد تا از طریق آن ارتباط با داخل و خارج از روستا ممکن شود . متاسفانه دولت به ‌آنها اجازه نداد تا با بقیه کشور ارتباط برقرار کنند و این کافی نت اکنون فقط میان و باقی جهان ، ارتباط برقرار کند .

    قدرتمندترین کامپیوتر جهان

    دانشمندان انگلیسی ، بزرگ ترین کامپیوتر شخصی مجازی را ساخته اند که معادل ?? هزار کامپیوتر دسک تاپ قدرت دارد . این دانشمندان ، کامپیوتر مجازی جدید را قدرتمندترین کامپیوتر جهان نامیده اند . لیست قدرتمندترین کامپیوترهای جهان در TOP??? Progect(http://www.top???.org) قرار دارد .

    دکتر پیتر هابسون که بر روی پروژه Gridpp ، نسخه پیشرفته تر SETI@home project کار می کند ، می گوید : « با موفقیت طرح SETI@home ، برخی افراد تصمیم گرفتند تا از قدرت پردازش بسیار بالای آن استفاده کنند . از این رو Gridpp ، راه اندازی شد و اکنون در حال فعالیت است . » دسته بندی ابرکامپیوتر ها بسیار دشوار است ، اما قدرت پردازش Gridpp معادل ?? هزار کامپیوتر دسک تاپ پنتیوم پیشرفته است ؛ به گونه ای که گویی همه آنها با هم یک کامپیوتر هستند . وی می گوید : « ما زمان زیادی را صرف ایجاد این کامپیوتر عظیم کردیم . طرح Gridpp ، قدرت پردازش فیزیکی بسیاری دارد . »

    عجیب ترین غذای اینترنتی

    زمانی که افراد گرسنه می شوند ؛ پیتزا سفارش می دهند . اما آرمن میوز ترجیح می دهد گوشت یک فرد زنده را بخورد ! هیچ چیزی تعجب آورتر از آن نیست که پس از ملاقات با شخصی در اینترنت ، او را بخورید ! این همان کاری بود که آرمن میوز ?? ساله انجام داد . وی با یک متخصص کامپیوتر ?? ساله که در برلین زندگی می کرد ، از طریق اینترنت آشنا شد و پس از آن به عنوان « آدم خوار رو تنبرگ » ( شهری که در آن زندگی می کرد ) لقب گرفت . میوز می گوید : « افراد بسیاری وجود دارند که در محافل اینترنتی به دنبال شرکت در اعمال آدم خواری هستند . »

    میوز در اظهارات خود در دادگاه گفت که وی تکه های قربانیان خود را در فریزر نگهدار می کرد . وی در دسامبر ???? دستگیر شد .

     


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 17824
    بازدید امروز : 4
    بازدید دیروز : 1
    ............. بایگانی.............
    بهمن 1387

    ........... درباره خودم ..........
    عکس های دانشکده
    حمیده

    .......... لوگوی خودم ........
    عکس های دانشکده
    ....... لینک دوستان .......
    سامانه اطلاعات رسانی پزشکی

    ............. اشتراک.............
     
    ............ طراح قالب...........