سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! به من بینش در دینت و فهم در حکمتت و فقه در دانشت عطا فرما . [امام زین العابدین علیه السلام]
عکس های دانشکده
ترفندهای اکسپلور
  • نویسنده : حمیده:: 87/11/20:: 11:31 عصر
  • نکته چهل و ششم

    چقدر سریع است؟ وقتی صفحه ای را از وب دریافت می کنید، آن چه موجب تاخیر در نمایش صفحه می شود بیشتر مربوط به تصاویر موجود در آن صفحه یا سرعت انتقال داده ها در مودم شماست، نه مدت زمان (ناچیزی) که مرورگر برای تبدیل کد HTML به صفحه وب صرف می کند، حتی در صفحات پیچیده ای که ده ها جدول تو در تو دارند ، Internet Explorer6 سرعت زیادی دارد و جاوا را هم با همین سرعت اجرا می کند. البته IE6 در نمایش صفحات ذخیره شده ای که قبلاً دریافت کرده اید کمی کندتر (نسبت به IE5.5) عمل می کند، ولی در عوض در نمایش صفحاتی که تصویر دارند باافزایش سرعت چشم گیری مواجه هستیم. بعض صفحات حتی با سرعتی دو برابر نسبت به گذشته بارگذاری می شوند.

    نکته چهل و هفتم

    چقدر سریع است؟ ، اگر فکر می کنید IE6 کندتر عمل می کند، به تنظیمات «تاخیر در منو» در Registry نگاهی بیندازید. این تنظیمات باعث می شود فکر کنیم نسخه جدید کندتر پاسخ می دهد، به ویژه هنگامی که به مشاهده منوهای تو در تو (از قبیل (Favorties می پردازیم. ویندوز همیشه مکث کوتاهی در این منوها می کند تا کاربر بتواند بفهمد چه می گذرد . سعی کنید سرعت منوها را بالا ببرید و ببینید آیا فرقی در نمایش صفحات وب می کند. با استفاده از برنامه Regedit کلید HKEY_CURRENT_USERControl Panel/Desktop\MensuShowDelay را پیدا کنید (یا اگر نیست ایجاد نمایید) و مقدار آن را به 100 (یعنی 100 میلی ثانیه) تغییر دهید. این مقدار می تواند هر عددی بین 0 تا 999 باشد برای اعمال تغییرات باید ویندوز را Restart بکنید.

    نکته چهل و هشتم

    اگر گزینه Always trust content from this compary را به هنگام نصب یک کنترل اکتیوایکس علامت بزنید، در واقع تصریح کرده اید که به گواهی نامه امنیتی آنها (به عنوان مدرک معتبر بودن شرکت) اعتماد دارید. با کلیک روی دکمه Publisher حداقل ببینید به چه کسی اعتماد کرده اید.

    نکته چهل و نهم

    امضاهای دیجیتالی و گواهی نامه ها فقط در صورتی مطمئن هستند که افراد درستی آنها را داشته باشند و از وقتی Verisign گواهی نامه مایکروسافت را به کسی داد که عضو مایکروسافت نبود (ولی چند کاغذ سربرگ دار از این شرکت در اختیار داشت). باید یک درجه احتیاط را بیشتر کنیم. از منوی Tools، گزینه Internet Options راانتخاب کرده و به صفحه Advanced بروید. در قسمت Security دقت کنید که گزینه Check for Publisher’s certificate revocation و Check for sever certificate revocation علامت خورده باشند.

     

    نکته پنجاهم

    حالا که دولت ایالات متحده پذیرفته که رمزنگاری ترافیک وب «سلاح» محسوب نمی شود، مایکروسافت اجازه پیدا کرده از روش رمزنگاری 128 بیتی استفاده کند که شکستن آن خیلی سخت است. اگر ویندوز ام ای داشته باشید، پس از قبل به این روش مجهز هستید، ولی اگر از IE5 یا ویندوز98 به IE6 ارتقاء پیدا کرده اید، از این پس با این رمزنگاری جدید کار خواهید کرد.

    نکته پنجاه و یکم

    برای سفارشی کردن محیط کار IE امکانات زیادی در اختیار نداریم، ولی اگر بخواهیم خط ابزارها را جابه جا کنیم، به طوری که خط Address پائین باشد و خط Links در کنار منوها، می توانیم به سادگی روی خط جدا کننده کلیک کرده و آن را با ماوس به هرکجا که می خواهیم بکشیم. بعد از این که همه چیز مطابق سلیقه شما شد، از منوی View، گزینه Toolbars و سپس Lock the Toolbars راانتخاب کنید تا مطمئن شوید خط ابزارها تصادفاً جابه جا نخواهند شد.

    نکته پنجاه و ششم

    پنجره های سریعتر ، وقتی روی یک لینک در پنجره Emial یا هر سند دیگری کلیک می کنید، سریعتر به آن جا می رسید اگر IE از پنجره ای استفاده کند که قبلاً باز بوده، ولی اگر بخواهید به صفحه ای برگردید که در حال انتخاب گزینه آن بودید، باید روی Back کلیک کنید. باانتخاب گزینه مناسب در قسمت Reuse Windows از صفحه Advanced در کادر محاوره Internet Options تعیین کنید که IE کدام شیوه را به کار ببرید.

    نکته پنجاه و سوم

    اجرای سریعتر ،اگر میخواهید IE را به اجرا در بیاورید، ولی در زمان اجرا به سایت دیگری متفاوت از آن چه به عنوان سایت شروع تعیین کرده اید بروید، یک راه سریعتر وجود دارد. از دکمه Start گزینه Run را انتخاب و URL سایت مورد نظر خود را تایپ کنید. وقتی Enter را بزنید، برنامه IE بلافاصله اجرا شده و شروع به بارگذاری سایت مربوطه می کند.

    نکته پنجاه و چهارم

    اگر نمی توانید خط ابرازها را حرکت بدهید، نگاه کنید ببینید IE آنها را قفل نکرده باشد. روی خط ابراز مورد نظر کلیک راست کنید و ببینید گزینه Lock the Toolbars علامت خورده یا نه.

    نکته 55

    به جای کلیک روی دکمه های Back و Farward می توانید روی فلش رو به پایین آنها کلیک کنید تا لیستی از چند صفحه قبلی ظاهر شود. این کار خیلی سریعتر از این است که چند بار روی Back کلیک کنید و صبر کنید تا هر صفحه ظاهر شود. البته این ویژگی جدید نیست و در IEهای قبلی هم وجود داشت، ولی چیزی که جدید است لینکی است که در انتهای لیست برای باز کردن History اضافه شده است تا اگر صفحه ای که به دنبالش هستید عقب تر بود، بتوانید آن را پیدا کنید. اگر History قبلاً باز باشد، این لینک ظاهر نخواهد شد.


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 17853
    بازدید امروز : 14
    بازدید دیروز : 2
    ............. بایگانی.............
    بهمن 1387

    ........... درباره خودم ..........
    عکس های دانشکده
    حمیده

    .......... لوگوی خودم ........
    عکس های دانشکده
    ....... لینک دوستان .......
    سامانه اطلاعات رسانی پزشکی

    ............. اشتراک.............
     
    ............ طراح قالب...........