سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از ایمان پرسیدند ، فرمود : ] ایمان ، شناختن به دل است و اقرار به زبان و با اندامها بردن فرمان . [نهج البلاغه]
عکس های دانشکده
روشهای اتصال به اینترنت3
  • نویسنده : حمیده:: 87/11/20:: 11:21 عصر
  • Point to point Wireless
    در بسیاری موارد که نیاز به پهنای باند بالا وجود دارد، راه اندازی یک سرویس نقطه به نقطه بی سیم ، ساده ترین و کارآمدترین راه حل به نظر میرسد. در این حالت بین دفتر محل کار شما و یکی از سایت های ما ارتباط نقطه به نقطه بدون سیم برقرار خواهد شد.
    استفاده از تجهیزات باند
    ?.? گیگاهرترز برای سرعت های پایین می تواند بهترین انتخاب باشد، اما اگر می خواهید به پهنای باند بسیار بالا دسترسی داشته باشید - بخصوص اگر ISP هستید - استفاده از تجهیزات ? گیگاهرتز به شما پیشنهاد می شود . در این حالت به راحتی ، حتی اگر بین محل سازمان شما و سایت ما دید مستقیم هم نباشد ، می توانید با پهنای باند بالایی تا حد ?? مگاهرتز و در فاصله ?? کیلومتر به اینترنت دسترسی داشته باشید.


    درواقع موفقیت عملکرد ATM در شبکه های باسیم باعث شد تا ایده استفاده از ATM در همه جا و در حال حرکت، به حقیقت بپیوندد و WATM بعنوان راهکار مخابراتی نسل بعد در ارتباطات صوتی، تصویری و داده ای با تضمین کیفیت دینامیک کاربردی شود.

    Sky Fiber
    راهکاری است منطبق بر استانداردهای
    Wireless ATM که می تواند بعنوان جایگزین خطوط پرسرعت مبتنی بر کابل در برقراری ارتباطات پرسرعت استفاده شود. این راهکار ارتباطی به شما امکان می دهد تا با انعطاف پذیری بسیار زیاد حتی بدون نیاز به داشتن دید مستقیم، گره های شبکه را در کمترین زمان ممکن بصورت بیسیم به یکدیگر متصل نمایید.

    کارایی زیاد، هزینه های اجرایی پایین و دیگر خصوصیات ممتاز این تکنولوژی باعث شده است تا استفاده از آن محدود به سازمانهای و شرکت های بزرگ نباشد. بطوریکه با توجه به عدم حساسیت آن به شرایط جغرافیایی، امروزه از این تکنولوژی برای ارائه خدمات ارتباطی در شهر و روستا و برای کاربران خانگی نیز استفاده میشود.
    این تکنولوژی پس از سالها تجربه در انتقال اطلاعات بصورت بیسیم برای رسیدن به اهدافی کاملآ مشخص طراحی و ساخته شده است که در زیر به بررسی ویژگیهای آن می پردازیم.

    مطابق با نیازهای شما
    صنعت یا تجارت سازمان شما هر چه باشد Sky Fiber می تواند مشکلات ارتباطی شما با اینترنت و یا دیگر دفاتر و شعب مربوطه در سطح تهران را رفع نماید، چرا که :

    Sky Fiber نسبت به خدماتی که برای شما فراهم می کند، یک راهکار کاملاً اقتصادی است.
    Sky Fiber در دسترس بودن و کیفیت سرویس مورد نظر شما را در 99.99 درصد اوقات تضمین می کند.
    • این امکان برای شما فراهم شده است که بتوانید به تدریج پهنای باند ارتباطی خود را افزایش داده و با توجیه کامل اقتصادی از مزایای دسترسی پرسرعت به اینترنت یا شبکه شهری خود بهره مند شوید.
    • کارشناسان فنی ما به محض در خواست شما، نسبت به بررسی و تحلیل لینک ارتباطی مورد نظر شما اقدام خواهند کرد.
    • پس از توافق و مشخص شدن نوع خدمات، سرویس شما در عرض چند ساعت راه اندازی خواهد شد.


    نگاهی به ویژگیهای Sky Fiber
     شبکه شهری Sky Fiber را بگونه ای طراحی و اجرا کرده است که مطابق با استانداردهای جهانی و با ویژگیهای منحصربه فرد، آماده ارائه خدمات به کاربران باشد.

    تکنولوژی قابل اطمینان :
     استفاده از تکنولوژی ATM بصورت بیسیم در Sky Fiber بعنوان یکی از مهمترین عوامل پیشرفت ارتباطات در قرن بیست و یکم ، به تنهایی می تواند عاملی برای انتخاب و اطمینان به عملکرد عالی این راهکار ارتباطی محسوب شود.

    قابلیت اطمینان بالا:
     backbone شبکه بیسیم Sky Fiber با استفاده از خطوط انتقال مایکرو ویو در فرکانسهای 2.5GHz ، 3.5GHz و 23 GHz پشتیبان مطمئنی برای ارائه خدمات ارتباطی بیسیم در سطح شهر تهران فراهم آورده است.

    امنیت تضمین شده :
    استفاده از
    VPN در لایه شماره سه و VLAN در لایه شماره دو شبکه، تضمین می کند که فریمهای اطلاعاتی به محض ورود به شبکه Sky Fiber به بسته های غیر قابل نفوذ تبدیل شده و عملاً امکان دسترسی به محتوای آنها برای هیچکس بجز گیرنده امکان پذیر نخواهد بود.

    پهنای باند کاملاً اختصاصی :
     پهنای باندی که برای هر مشترک
    Sky Fiber در نظر گرفته شده است، بصورت کاملاً اختصاصی محاسبه و تخصیص داده می شود و مشترک می تواند در تمام ساعات شبانه روز از حداکثر آن استفاده نماید.

    ظرفیت بالا :
     خدمات
    Sky Fiber در حال حاضر برای هر لینک ارتباطی از سرعت 64 Kbps تا 10Mbps ارائه میشود. لذا مشترک می تواند بدون نگرانی از محدودیت های آینده برای ارتقاء سرویس، با توجه به برنامه های گسترش فعالیت های خود و مسائل اقتصادی از این خدمات استفاده نماید.

    سازگار با شبکه موجود شما :
    شما می توانید شبکه موجود خود را به سادگی نصب یک دستگاه
    plug-and-play به اینترنت یا شبکه دیگری در آنسوی شهر متصل نمایید. Sky Fiber به شما امکان میدهد تا بدون داشتن نگرانی از اینکه شبکه کنونی شما با چه تکنولوژی کار می کند، ارتباط آنرا با اینترنت یا شبکه های دیگر برقرار نمایید. در واقع اگر به موضوع ساده نگاه کنیم Sky Fiber به شما امکان میدهد تا در مدت چند ساعت بصورت مجازی با یک کابل Ethernet(یا یک خطE1 ) از یک ساختمان به ساختمان دیگری در شهر برقرار کنید.

    کاهش هزینه راه اندازی :
    گروه شرکتهای داتک با سرمایه گذاری بر روی بستر مخابراتی بیسیم
    Sky Fiber در سطح شهر تهران، قسمت اعظم هزینه برقراری ارتباطات نقطه به نقطه (P2P) یا نقطه به چند نقطه (P2M) را برای شما انجام داده است. بنابراین کافی است که شما هزینه برقراری ارتباط محلی به این شبکه را متقبل شوید.

    تعرفه خدمات Sky Fiber
    ردیف پهنای باند هزینه کانال
    VPN (تومان) هزینه Internet (تومان)  کاربری
    1 1
    M 270,000 1,043,000 اداری
    2 2
    M 390,000 1,868,000 اداری
    3 4
    M 790,000 3,300,000 اداری
    4 6
    M مذاکره 4,800,000 اداری
    5 8
    M مذاکره 5,600,000 اداری
    6 10
    M مذاکره 7,000,000 اداری

    اینترنت بی سیم
    در شرایطی که دسترسی به اینترنت از طریق شبکه تلفن شهری (
    PSTN) مقدور نبوده و یا راه حل های ADSL و Dial-up جوابگوی نیاز کاربران اینترنت نباشد ، استفاده از روشهای بی سیم بهترین راه پیشنهادی گروه به کلیه کاربران است .
    مزایای عمده ارتباط بی سیم به شرح زیرند :
    1. پشتیبانی از کلیه پروتکلها و خصوصیات چندرسانه ای
    2. مدیریت فراگیر از درونی ترین نقطه شبکه تا نقاط انتهایی آن
    3. قابلیت کنترل و تنظیم کیفیت خط ارتباطی
    4. پشتیبانی در بخشهای مختلف همچون: نگهداری و گزارشهای مالی و آماری برای مشترکین
    5. خدمات حسابداری برای سرویسهای اشتراکی
    6. یکپارچگی خدمات صوت و تصویر، داده و اینترنت
    7. نیاز نداشتن دید مستقیم به آنتن
    Non-Line Of Sight

    ویژگیهای فنی :
    شبکه بی سیم مذکور با استفاده از طیف فرکانسی امواج رادیویی
    RF در محدوده 2.5 تا 23 گیگاهرتز عمل می کند. ویژگی دیگر این سرویس نیاز نداشتن به دید مستقیم به آنتن می باشد و بر اساس شبکه های مبتنی بر IP ، انواع برنامه های کاربردی پهن باند نظیر IP telephony و video streaming را که دارای قابلیت انتقال صوت و تصویر هستند، پشتیبانی می نماید.
    این سیستمها از مودولاسیونهای تطبیقی 4
    QAM16، QAM و 64 QAM استفاده کرده و تجهیزات برون اتاقی را نیز شامل می شوند. محدوده های تحت پوشش هر یک ازایستگاهها به عوارض و توپولوژی زمین بستگی خواهد داشت.
    تجهیزات برون اتاقی سیستمهای
    NLOS داتک تنها 16 کیلوگرم وزن داشته و می توان آنها را به سادگی بالای برجها، روی پشت بامها یا داخل رکها نصب نمود. اتصال بین این تجهیزات تا مراکز اصلی از نوع Ethernet 10/100 Base T است . به کمک پورتهای سریال، telnet و اتصالهای مبتنی بر وب یا سیستم اختصاصی کنترل و مدیریت مبتنی بر SNMP داتک ، مدیریت جامعی بر روی این تجهیزات و ایستگاههای زمینی نظارت دارد.

    تعرفه خدمات عنوان پهنای باند ارسال پهنای باند دریافت قیمت واحد شارژ ماهانه
    1   اینترنت خانگی - 128 کیلوبیت تک کاربره    32
    K   128K   390,000  401,700 
    2   اینترنت 256 کیلوبیت تک کاربره    64
    K   256K   549,000  565,470 
    3   اینترنت 512 کیلوبیت تک کاربره    128
    K   512K   790,000  813,700 
    4   اینترنت 512 کیلوبیت چند کاربره    128
    K   512K   1,790,000  1,843,700 

    دنبالک ها: روشهای اتصال به شبکه داخلی و اینترنت با بهره گیری از فناوری شبکه‌های وایرلس یا بی‌سیم wireless، خطوط اتصال به اینترنت Integrated Services Digital Network - ISDN، خطوط پرسرعت ای دی اس ال ADSL- ASYMMETRIC DIGITAL SUBSCRIBLER LINE، چگونه می توان به شبکه اینترنت دسترسی پیدا کرد، شبکه اینترنت بیسیم وای مکس WIMAX - World Wide Interoperability for Microwave Access، خطوط پرسرعت اینترنت نامتفارن ای دی اس ال یا ADSL، خطوط پرسرعت اینترنت DSL یا Digital Subscriber Line، پست ها و مقالات مبانی اینترنت، پستها و مقالات تخصصی " مبانی شبکه"
    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    شیوه ها و روشهای معمول اتصال به اینترنت- دسترسی
  • نویسنده : حمیده:: 87/11/20:: 11:19 عصر
  • شیوه ها و روشهای معمول اتصال به اینترنت- دسترسی اینترنت Internet access

    دسترسی به اینترنت (Internet access) با شیوه ها و روش های مختلفی صورت می پذیرد.معمول‌ترین روش خانگی برای اتصال به اینترنت Dial-up و Broadbandو ADSL است. کامپیوترهای خانگی ممکن است از طریق خط تلفن با مودم، DSL یا مودم کابلی به فراهم‌کننده خدمات اینترنت (ISP) متصل شود. در یک شرکت یا دانشگاه کامپیوترها به یک شبکه محلی (LAN) در داخل سازمان وصل هستند. این شبکه را می‌توان از طریق یک خط تلفن سریع مثل T? یا E? به یک فراهم‌کننده خدمات اینترنت (ISP) وصل کرد. ISPها به ISPهای بزرگ‌تر وصل می‌شوند و ISPهای بزرگ‌تر یک ستون فقرات (Backbones) فیبر نوری را برای یک کشور یا ناحیه برقرار می‌کنند. ستون‌های فقرات در سراسر دنیا از طریق کابل نوری، کابل زیر دریا یا ماهواره به هم متصل هستند.

     شیوه ها و روشهای معمول اتصال به اینترنت- دسترسی اینترنت Internet access
    دسترسی به اینترنت (
    Internet access) با شیوه ها و روش های مختلفی صورت می پذیرد.معمول‌ترین روش خانگی برای اتصال به اینترنت Dial-up و Broadbandو ADSL است. کامپیوترهای خانگی ممکن است از طریق خط تلفن با مودم، DSL یا مودم کابلی به فراهم‌کننده خدمات اینترنت (ISP) متصل شود. در یک شرکت یا دانشگاه کامپیوترها به یک شبکه محلی (LAN) در داخل سازمان وصل هستند. این شبکه را می‌توان از طریق یک خط تلفن سریع مثل T? یا E? به یک فراهم‌کننده خدمات اینترنت (ISP) وصل کرد. ISPها به ISPهای بزرگ‌تر وصل می‌شوند و ISPهای بزرگ‌تر یک ستون فقرات (Backbones) فیبر نوری را برای یک کشور یا ناحیه برقرار می‌کنند. ستون‌های فقرات در سراسر دنیا از طریق کابل نوری، کابل زیر دریا یا ماهواره به هم متصل هستند.

     مقدمه بر دسترسی به اینترنت (Internet access
    مکان‌های عمومی که از اینترنت در آنها استفاده می‌شود شامل کتابخانه‌ها و کافی نت‌ها هستند. جایی که کامپیوتر متصل به اینترنت قابل دسترس است. همچنین دسترسی به اینترنت از مکان‌هایی مثل سالن‌های فرودگاه‌ها امکان‌پذیر است. مکان‌هایی که باید ایستاده و سریع کار با اینترنت را انجام به نام‌های گوناگونی معروف هستند مثل کیوسک عمومی اینترنت، پایانه دسترسی عمومی یا تلفن پولی وب .
    هم اکنون سامانه
    Wi-Fi می‌تواند امکان دسترسی به اینترنت را بصورت بی‌سیم فراهم کند. این سیستم یا Hotspot می‌تواند بصورت رایگان برای همه یا برای ثبت نام کنندگان و یا بصورت اشتراکی باشد. در این سیستم که در پی آن به عنوان مثال کافی‌نت Wi-Fi بوجود می‌آید افراد می‌بایست رایانه‌ای که قابلیت اتصال به شبکه محلی بی‌سیم را دارد را با خود همراه داشته باشند. Hotspot به محدوده مکانی خاصی وابسته نیست و می‌تواند در یک فضای باز و در یک پارک یا منطقه مرکزی شهر قابل دسترس باشد.تلاش برای تشکیل این شبکه‌ها در نهایت به تشکیل مجمع شبکه‌های بی‌سیم منجر شده‌است.
    استفاده از رایانه شخصی برتری‌های زیادی نسبت به استفاده از رایانه‌های عمومی دارد. به‌وسیله رایانه شخصی امکان دریافت و ارسال بیشتری فایل وجود دارد با استفاده از مرورگر شخصی و تنظیمات شخصی آن که این امکان در رایانه عمومی وجود ندارد. همچنین استفاده از نرم‌افزارهای خاص و فضای بیشتر جهت نگهداری اطلاعات و نامه‌های الکترونیک و فایلها. در رایانه‌های عمومی فضای صندوق پستی الکترونیک و امکان اجرای نرم افزارها بسیار محدود است. با توجه به این موارد می‌بینیم که اگر امکان استفاده از رایانه شخصی با سامانه بی‌سیم وجود داشته باشد برتری‌های زیادی به کاربران خواهد داد.
    با گذشت زمان و با رواج روز افزون کاربرد‌های حیاتی اینترنت در جوامع گوناگون تعداد کشورهایی که دسترسی به اینترنت را بصورت مطلوب و با سرعت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهند هم رو به فزونی و افزایش است.

    دسترسی اینترنت با شماره‌گیری Dial up
    قدیمی ترین شیوه دسترسی به اینترنت ، روش
    Dial-up است . زمانی که حجم استفاده از اینترنت بسیار اندک بوده و یا امکان استفاده از راه حل های اینترنت پرسرعت برای کاربر مقدور نباشد ، این روش ارتباطی مورد استفاده قرار می گیرد .
    • سرعت اتصال به شبکه 56
    Kbps
    • نداشتن تأخیر
    • قابل استفاده از کلیه پروتکل های اینترنتی خصوصا پروتکل
    V92
    • قابلیت دریافت فایلهای مختلف با سرعت بالا
    • قیمت مناسب
    • پشتیبانی شبانه روزی در همه روزهای هفته

    دایل آپ Dial up
    سرویسی است که با شماره گیری خط تلفن معمولی شما را به اینترنت متصل می‌نماید و بسته به سرعت سرویس دهنده و کیفیت خطوط تماس شما با اینترنت برقرار می‌گردد. مودمهای دیال-اپ جدید معمولا دارای حداکثر سرعت تئوری 56kbit/s هستند اگرچه در اکثر موارد تنها 53kbits/s ممکن است به علت overhead

    قیمت معمول اتصال دایل آپ

    نوع اشتراک  قیمت (ریال) 
    کارت 30 ساعته 30،000 
    کارت 50 ساعته 49،000 
    کارت 100 ساعته 90,000 
    یک ماهه نامحدود 70،000 
    دو ماهه نامحدود 140،000 
    سه ماهه نامحدود 199،000 
    شش ماهه نامحدود 380،000 
    یک ساله نامحدود 750،000 
    یک ماهه 8 الی 20 35،000 
    سه ماهه 8 الی 20 99،000 
    شش ماهه 8 الی 20 195،000 
    یک ساله 8 الی 20 378،000 



    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    تاریخچه
  • نویسنده : حمیده:: 87/11/20:: 11:17 عصر
  • پیشگفتار    
    نوآوری از مطالبات مهم و ضروری بشر برای ادامه زندگی مــی باشد. با گذشت زمان، انسان با روح تنوع طلب خود از کهنگی و تکراری بودن امور خسته و دلزده می شود و برای استفاده بهینه از زندگی، نیازمند نوآوری و دگرگون سازی امور مربوط به زندگی شخصی، کاری و .... خود می باشد. اینترنت دنیای جدید ساختـه شده ای است که امروزه چاره ای جز هــمزیستی با آن و تکنـولوژی های به ارمغان آورده اش نداریم. اینترنت شبکه ارتباطی وسیعی را ایجاد کرده که به سبب آن سرعت انتقال اطلاعات به سرعت نور رسیده است.
    نوآوری الکترونیکی تلفیق نیاز همیشگی بشر با تکنولوژی های دنیای امروز است. نوآوری الکترونیکی مفهومی جدید برای مدیریت و تقویت نوآوری است. نوآوری الکترونیکی شامل فرآیندهایی است که به کمک اینترنت فرصت هایی را به سوی نوآوری، برای توسعه دهنده های فردی یا تیم های سراسر جهان توزیع و واگذاری می کند.

    ? مقدمه
    اواخر دهه
    ?? قرن بیستم، تحولی در جهان آغاز شد که بعدها آن را موج سوم نام نهادند. با ظهور شبکه وب در دنیای امروز، جهان ما به یک محیط جدید تبدیل شده است. اهمیت افزایش قدرت شبکه وب را می توان به انقلاب صنعتی در قرن ?? و ?? تشبیه کرد اما رشد این تکنولوژی در دنیای امروز بسیار بزرگتر و پیشرفته تر از تغییرات آن دوران است.
    فناوری اطلاعات، به عنوان راهبر و هدایتگر این موج پیشگام، هر روز بیش از روز پیش و با سرعتی افزونتر، ابداعی نوین را برای بشر به ارمغان آورده و عصر ما را به عصر نوآوری های پیوسته تبدیل کرده است. مجازیت بر همه عرصه ها سایه افکنده و ابزارهای آن همه شاخه ها و گرایش ها را پشتیبانی می کند. اینترنت، تلفن همراه، ارتباطات بی سیم، نرم افزار و سخت افزار و هوش مصنوعی از پدیده های این عصر می باشند.
    درآستانه هزاره سوم مشخصه مهم جهان، تغییرات سریع و شگرف در زمینه صنعتی، فناوری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. بدون شک پیشرفت های جدید در عرصه زندگی بشر، از طریق نوآوری و خلاقیت حاصل شده است. جامعه جهانی امروز پیوسته دچار تحول و دستخوش دگرگونی است. سرعت ظهور این ابداعات به قدری است که ما فرصت کمی جهت هماهنگی با یک تکنولوژی تا ظهور تکنولوژی دیگر داریم چرا که هنوز مراحل توسعه و همگانی شدن استفاده از یک نوآوری به پایان نرسیده، محصولی جدیدتر با امکاناتی فراتر، راحتی بیشتر و هزینه های کمتر ارائه شده و ابداعات قبلی را از صحنه خارج می نماید.
    یکی از مهمترین و با ارزش ترین ویژگی های عصر حاضر پیش بینی ناپذیری و عدم روشنی امور و تحولات آینده می دانند، در این شرایط تنها خلاقیت و نوآوری می تواند حتی از ابهام و عدم وضوح فرصت بسازد. امروزه تقریبا تمام کشورهای جهان در جهت افزایش بهره وری و بهبود وضعیت اقتصادی در پی خلاقیت و نوآوری هستند و یکی از دلایل عمده اهمیت فزاینده خلاقیت و نوآوری، ایجاد رقابت بین کشورهای مختلف در حال توسعه است.
    از سویی دیگر رشد فزاینده اینترنت، شبکه و وب – که از مشخصههای اصلی جامعه اطلاعاتی میباشد- و تاثیر همه جانبه و اساسی آن در تمامی ابعاد زندگی امروز نشان می دهد که جهان ما بوسیله ابزار های جدید در حال تغییر شکل دادن است و توسط همین ابزار، مجازیت در همه زمینه ها پشتیبانی می شود. علوم زیست شناسی، صنعت، پزشکی، کشاورزی، مدیریت و ... خواسته و ناخواسته، به دنیای اینترنت راه یافته و امروزه معادل های مجازی آن ها با پیشوند
    e به معنای الکترونیک[?] برای مردم شناخته شده است و هر روز که می گذرد نیز بر تعداد آن افزوده میشود.
    بدیهی است که رشد و گسترش سریع
    ICT [?] بر نیاز اساسی دنیای امروز ما یعنی خلاقیت و نوآوری موثر بوده و در دنیای مجازی واژه e-innovation [?] نیز جایگاه ویژهای به خود اختصاص داده است.
    در سرعت الکترونیکی یا سرعت نور شبکه های جهانی، تغییرات سرعت یافته اند و
    e عهده دار الکترونیک است و در این میان نوآوری الکترونیکی فرآیند و فلسفه جوابگویی خلاقانه و فعالانه به تغییرات پیوسته است، چرا که e-innovation از کامپیوتر برای هماهنگی نوآوری و توسعه آن نوآوری استفاده می کند.

    ?  تاریخچه  تعریف و مفهوم  نوآوری الکترونیکی
    e-innovation چیست
    ظهور
    e-innovation در سال های ???? و ????میلادی با فرآیندهای طراحی نرم افزارها آغاز شده است. نوآوری الکترونیکی یک ایده و تفکر نوین است. یک اسم جدید برای یک گروه از فعالیت ها که هدف آن ها خلق و ایجاد ابزارهای جدید برای نوآوری، توسعه محصول و توسعه تجارت در شرایط تغییرات پیوسته کنونی است. این فعالیت ها به طور منطقی چندین فعالیت را که قبلا منفک بوده و بصورت مجزا اجرا میشده اند، پیوسته می کند.
    اگر چه در سال های اخیر تلاش های بسیاری در جهت پیشرفت نوآوری الکترونیکی صورت گرفته است اما مفهوم و عبارت "نوآوری الکترونیکی" هنوز نتوانسته است همانند عباراتی چون "تجارت الکترونیک"[
    ?] ، "بازاریابی الکنرونیکی"[?] ، "آموزش الکترونیکی"[?] به طور عام و معمول بکار برده شود . با جستجو در سایت های جستجویی همانند Google ، Yahoo و ... کاربردهای فراوانی از نوآوری الکترونیکی را در حوزه صنعت می یابیم که در آن شرکت های بزرگی، که در زیر به بررسی آنها پرداخته می شود، از نوآوری الکترونیکی در جهت رسیدن به اهداف تجاری خود استفاده نموده اند.
    در صنعت، معنای نوآوری الکترونیکی مربوط به یک محصول یا خدمت جدید می باشد. به عنوان مثال شرکت فوجیستو، یکی از شرکت های پیشتاز در حیطه فناوری اطلاعات با بیش از
    ????? کارمند در ?? کشور، با استفاده از نوآوری الکترونیکی در پیشرفت و ابداع کارت های هوشمند باعث کاهش قابل ملاحظه ای در سرقت های اینترنتی و کارت های اعتباری تقلبی شد.
    با ادامه بررسی نوآوری الکترونیکی در حیطه صنعت و مواجهه با شرکت های بزرگی چون
    ICL ، سونی، ماکروسافت، ماکرومدیا و ... که با بکار گیری نوآوری الکترونیکی به عنوان محوری ترین اهداف استراتژیک خود می توان به اهمیت این موضوع در پیشرفت در زمینه های تکنولوژیکی، اقتصادی، تجاری و نیز مشاغل الکترونیکی پی برد.
    با جستجو در سایت های جستجوی علمی و در حوزه علم و دانشگاه درباره نوآوری الکترونیکی در می یابیم که برخلاف سایت های تجاری اطلاعات بسیار بسیار کمی درباره این موضوع در این حیطه وجود دارد. یکی از دلایل عمده فاصله بسیار زیاد بین حیطه علمی و صنعتی در نوآوری الکترونیکی، کاربردی بودن و داشتن رویکرد تجاری نوآوری الکترونیکی می باشد.

    اما نوآوری الکترونیکی چیست؟
    اما نوآوری الکترونیکی چیست؟بررسیهای نشان میدهد که
    e-innovation معنای واحدی ندارد و تعاریف متعددی از دیدگاههای متفاوت برای آن ارائه شده است.
    یک گروه اینترنتی که خود را به عنوان گروه کاری در زمینه نوآوری الکترونیکی معرفی می کند، شکل گیری این گروه را بر اساس اشتیاق تعدادی از مشاوران در جهت ارائه راه حل هایی بر پایه وب بیان کرده و فلسفه نوآوری الکترونیکی را اینگونه آورده است که از جدیدترین فناوری ها برای نوآوری استفاده می کنیم. سپس متذکر می شود که این فلسفه در هر جایی شدنی نیست و برای اجرای آن دو اصل تمرین و کار گروهی باید رعایت شود. در واقع تاکید اصلی آن ها برکارگروهی و یکپارچه کردن مهارت های لازم جهت انجام امور می باشد که از مهارت های خود [
    ?]B?Bرا مطرح می کند و عقیده دارد B?B کاملا در رابطه با راه هایی است که بر اساس وب نهاده شده است، برای کار کردن نزدیک تر و موفقیت آمیزتر با شرکای تجاری.
    اما مارتین (
    ????) , نوآوری الکترونیکی را یک استراتژی برای خدمت و سرویس بهتر به مشتری از طریق تکنولوژی وب می داند.
    استفاده از این تکنولوژی سبب می شود تا میزان سود شرکت ها دستخوش تغییر شده و سود بیشتری عاید آن ها شود.
    از دیگر تعاریفی که گروه های فعال در زمینه نوآوری الکترونیکی بیان می کنند اینست که کارهای مختلف در جهت اداره کشور را در بستر فناوری انجام می دهند؛ دامنه این کارها وسیع بوده و از امور مربوط به تغذیه و مسکن سازی تا امور دولتی بر اساس عقیده این گروه به کمک
    ICT انجام می گیرد.
    این تعریف نیز مانند دو تعریف قبلی است اما با دیدی جامع تر و کاملتر که معتقدند همه امور را می توان به کمک اینترنت و به شکل الکترونیکی انجام داد؛ پس برای کارهایی هم که تا به حال به این شکل اجرا نشده اند امکان نوآوری در عرصه اینترنت را می بینند.
    اما تعریف باب کاتن در کتاب معروف
    E-Innovation وی را می توان تعریف کاملتری دانست. وی در کتاب خود پس از بیان رشد نرم افزاری و پیشرفت مهندسی نرم افزار به کمبود نیروی انسانی ماهر برای استفاده و کار با این نرم افزارها اشاره می کند و عقیده دارد که نوآوری در این زمینه کند عمل می کند و نمی تواند از فرصت های موجود به خوبی استفاده کند .
    باب کاتن در تعریف خود از
    E-innovation، آن را باعث همگرایی فرآیندهایی می داند که به صورت جدا از هم موجود بوده و عقیده دارد که نوآوری الکترونیکی فرآیند پیوندی است که بین آن ها لینک بر قرار می کند. این فرآیند بین پویش تکنولوژی، پیش بینی تکنولوژی، قدرت ابداع، طراحی و توسعه محصول جدید، تولید و بازاریابی اتصال برقرار می کند.
    وی نوآوری الکترونیکی را ابزاری در جهت مدیریت و تقویت نوآوری معرفی می کند که در حین کشف پاسخ جدید برای کمبود مهارت های نرم افزاری لازم، فرصت های نوآوری را به افراد و تیم های سراسر جهان عرضه می دارد. کاتن در ارتباط با این دیدگاه خود مثالی را بیان می کند و آن این که ممکن است نمونه کاری که در ژاپن شروع شده در پایان روزکاری توسط یک تیم اروپایی به اتمام برسد و سپس یک تیم آمریکایی در جهت بهینه سازی آن وارد عمل شود.

    بررسی دیگر در زمینه کاربرد نوآوری الکترونیکی
    e-innovation
    لن و هوارد (
    ????) نیز دیدگاهی مشابه با کاتن دارند و در نتایج تحقیقات خود در زمینه کاربرد
    e-innovation اینگونه معتقدند که عموماً آن را برای موارد زیر به کار می برند که درصد اهمیت هر مورد نیز با توجه به آمار های گرفته شده عبارتست از:
    ? نمایش قابلیت های جدید محصول یا خدمت(
    ??.?%)
    ? فرصت ها و فضاهای مخصوص برای کسب و کار الکترونیکی(
    ??.?%)
    ? نام پروژه یا کمپانی(
    ??.?%)
    ? سایر قابلیت های جدیدی نوآوری(
    ?.?%)
    اما لن(
    ????) دیدگاهی جدیدتر را بیان می دارد که بر اساس بررسی های سیستماتیک انجام شده از سوی صنعت و دانشگاه در مورد استفاده از واژه e-innovation و تلاش در جهت پیشبرد و ارتقا آن، دریافته اند که نوآوری الکترونیکی دادن نوآوری سنتی را از دو جنبه گسترش داد:

    جنبه های گسترش نوآوری الکترونیکی
    e-innovation
    ?) کاربرد نوآوری
    انتقال نوآوری این پیشرفت ها وتوسعه ها، نوآوری را به جایگاه جدیدی هدایت می کنند، با عنوان نوآوری الکترونیکی، که این نوآوری الکترونیکی بمانند

    مشخصه هایی با نام
    ?D
     یک سکوی پرتاب و زمینه مساعد تلقی شده که در
    ?D دسته بندی می گردد ( این مشخصه ها به ?D معروف می باشد ) :
    ? شکل دیجیتالی (
    Digital form)
    ? طبیعت توزیع شده(
    Distributed nature)
    ? تجزیه فعالیت ها(
    Decoupling activities)
    ? تخصیص به تغییر اندیشه ها(
    Dedication to channel change)
    ? گسترش قواعد مختلف (
    Deployment of different rules)

    نگاهی دیگر به نوآوری الکترونیکی
    e-innovation
    البته این را نیز باید خاطر نشان کرد که در مقابل تعاریف گسترده ای که در رابطه با مفهوم نوآوری الکترونیکی وجود دارد بعضی از شرکت ها از این عبارت در فیلد های تخصصی استفاده می نمایند. به عنوان مثال
    Arthur D. Little یکی از شرکت های برجسته مشاوره در دنیا، آن را به صورت مدلی کاربردی و سلسله مراتبی، در مدیریت زنجیره تامین بیان نموده است. در این مدل ? مرحله وجود دارد:
    ?) نوآوری در بازار
    ?) نوآوری در خط و مشی
    ?) نوآوری در محصولات و خدمات
    ?) نوآوری در کسب و کار
    همانطور که بحث شد کلمه نوآوری الکترونیکی نیز مانند خود کلمه نوآوری تعاریف متعدد و متفاوتی وجود دارد که تنها تفاوت آن ها در جدیدتر بودن مفهوم نوآوری الکترونیکی می باشد که باعث شده نسبت به نوآوری گستـــردگی تعاریــفش کمتر باشد. اما در نـــهایت می توان اینگونه بیـــان کرد کـه
    e-innovation فرآیند نوآوری در انجام و اجرای بخش های مختلف یک پروژه و راه های جدید کار کردن می باشد که البته این نوآوری با تکیه بر تکنولوژی های جدید به خصوص اینترنت صورت می گیرد و استفاده از این تکنولوژی سبب می شود تا یکپارچگی بین فرآیندهای گسسته به شکل کاملتر و بهتر صورت بگیرد.

     نتیجه گیری استنتاجی
    در دنیای اطلاعات و ارتباطات امروز که تکنولوژی اینترنت تمامی بخش های زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده است و هر روز دنیای
    e گسترده تر و بزرگتر می شود، در کنار مفاهیمی چون تجارت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، بازاریابی الکترونیکی و ... "نوآوری الکترونیکی" به عنوان مفهومی کلی تر و عمیق تر که شاید بتوان گفت تمامی مباحث دنیای e را در بر می گیرد مطرح شده است .
    نوپا و نامانوس بودن مفهوم نوآوری الکترونیکی در مقایسه با سایر مفاهیمی همچون تجارت الکترونیک ، آموزش الکترونیک ، ... یکی از مشکلاتی می باشد که بر سر راه نوآوری الکترونیکی می باشد . اتکا بر اصولی کلی و ارائه یک روش سیستماتیک در دستیابی به نوآوری الکترونیکی را می توان از اقدامات آتی این مهم دانست .


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    فهرست :
  • نویسنده : حمیده:: 87/11/20:: 10:59 عصر
  •  

    فهرست :

    1- پیشگفتار

    2- تاریخ اینترنت

    3- شیوه ها وروشهای اتصال به اینترنت

    4- 57 نکنه مهم و توصیه برای کاربران اینترنت

    5- آموزش والدین

    6- نکته هایی از اینترنت اکسپلور

    7- تاچ اسکرین چیست

    8- اپن آی دی چیست

    9- طراحی و مدیریت

    10- ترین ها وجالب هایی در مورد اینترنت

     

     

     


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    تحقیق اینترنت در خبر
  • نویسنده : حمیده:: 87/11/20:: 10:58 عصر
  • یا لطیف

    نام طرح تحقیقاتی : بررسی تاریخچه اینترنت و آشنایی با کلیاتی از برنامه های اینترنتی

    تهیه وتنظیم کننده : حمیده تفرجی دانشکده خبر رشته خبر نگاری

     


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 17843
    بازدید امروز : 4
    بازدید دیروز : 2
    ............. بایگانی.............
    بهمن 1387

    ........... درباره خودم ..........
    عکس های دانشکده
    حمیده

    .......... لوگوی خودم ........
    عکس های دانشکده
    ....... لینک دوستان .......
    سامانه اطلاعات رسانی پزشکی

    ............. اشتراک.............
     
    ............ طراح قالب...........